Dynamika godna mistrza

Oba silniki - 2.0 TFSI i 2.0 TDI - cechują się sportowymi osiągami i nieprzeciętną wydajnością. Pracę silników wspomaga seryjny system Start-Stop i stały napęd na cztery koła quattro.

Silnik 2.0 TFSI w Audi TT Coupé
Silnik 2.0 TFSI o mocy 169 kW (230 KM) przy współudziale skrzyni S tronic i stałego napędu na cztery koła quattro rozpędza Audi TT w czasie 5,3 sekundy do 100 km/h. Jednostka rozwija moment obrotowy 370 Nm w zakresie 1600 - 4300 obr./min. Silnik zużywa średnio 6,8 l na 100 km i pracuje przy tym niezwykle wydajnie. Przy 250 km/h jednostka osiąga limitowaną elektronicznie prędkość maksymalną.
Silnik 2.0 TDI w Audi TT Coupé
Silnik 2.0 TDI rozwija moc 135 kW (184 KM), osiągając moment obrotowy 380 Nm. TT Coupé z tą jednostką napędową przyspiesza w czasie 7,2 sekundy do 100 km/h i osiąga prędkość maksymalną 235 km/h, zużywając przy tym w cyklu pomiarowym tylko 4,2 l paliwa na 100 km przy średniej emisji CO2 110 g/km, co stanowi najlepszą wartość w segmencie samochodów sportowych. W silniku 2.0 TDI zastosowano dwa wałki wyrównoważające w skrzyni korbowej, wałki rozrządu z przestawnymi krzywkami zaworów dolotowych i system wtrysku Common Rail z ciśnieniem wtrysku 2000 bar. Audi TT 2.0 TDI spełnia normę emisji EU6, a w uznaniu dla dużej wydajności pracy silnika jego nadwozie zdobi symbol "ultra".
quattro® - stały napęd na cztery koła
W nowym Audi TT stały napęd na cztery koła quattro to gwarancja stabilności manewrów, doskonałej trakcji i dużej satysfakcji z jazdy. Napęd quattro w nowym Audi TT zyskał techniczny szlif. W każdej sytuacji obliczany jest optymalny rozdział momentu obrotowego, dzięki czemu TT zawsze perfekcyjnie trzyma się drogi.

S tronic® - podwójna oszczędność czasu i energii

Sześciostopniowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów S tronic perfekcyjnie integruje pracę dwóch przekładni, łącząc sportowy charakter z najwyższą efektywnością. Wysoka sprawność przekładni oraz krótkie zmiany biegów gwarantują kierowcy pełną satysfakcję z jazdy.

Grupa Krotoski-Cichy Warszawa