Silniki Audi Q2.

Audi oferuje wybór sześciu silników do modelu Q2: trzy TFSI i trzy TDI, których moc wynosi od 85 kW (116 KM) do 140 kW (190 KM). Dobór silnika jest podporządkowany zasadzie optymalizacji. Polega ona na osiągnięciu idealnej równowagi między klasą pojazdu, objętością skokową silnika, mocą, momentem obrotowym i wydajnością w warunkach codziennych. Objętości skokowe silników w Audi Q2 wynoszą od 1 do 2 litrów.

Silniki TFSI

Dostępne są następujące silniki o zapłonie iskrowym: niezwykle wydajny trójcylindrowy silnik TFSI 1.0 (85 kW/116 KM), silnik TFSI 1.4 (110 kW/150 KM) wyposażony w system deaktywacji cylindrów (COD: cylinder on demand) oraz mocny silnik TFSI 2.0 (140 kW/190 KM). Dla tej ostatniej jednostki, Audi opracowało nowy proces spalania. Przy średnio intensywnej pracy, umożliwia on czterocylindrowemu silnikowi korzystanie z oszczędności paliwowej zmniejszonego silnika. Natomiast przy większych obciążeniach, zapewnia osiągi typowe dla silnika z dużą pojemnością skokową. W konsekwencji silnik zachowuje optymalną wydajność i moc przy pracy we wszystkich możliwych zakresach obrotowych.

Silniki TDI

Pierwszym silnikiem wysokoprężnym jest czterocylindrowy diesel o pojemności skokowej 1,6 l i mocy 85 kW (116 KM). Klasę wyżej znajduje się najlepiej sprzedający się silnik TDI 2.0 dostępny w dwóch wersjach - o mocy 110 kW (150 KM) i 140 kW (190 KM).

Wejście do świata quattro.

Stały napęd na cztery koła quattro jest standardem w Audi Q2 w wersji z najmocniejszymi silnikami TDI i silnikiem TFSI 2.0. Istnieje również możliwość zamówienia napędu quattro do silnika TFSI 1.4 z COD i silnika TDI 2.0 z 110 kW (150 KM). Podczas spokojnej jazdy hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe przenosi moment obrotowy prawie całkowicie na przednie koła. Jeśli jednak zajdzie taka potrzeba, może go bardzo szybko przekierować na tylną oś. System kierunkowania momentu obrotowego dodatkowo podnosi wydajność systemu quattro.

Automatyczna lub ręczna skrzynia biegów - Wybór należy do Ciebie

Alternatywą dla sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów, jest dwusprzęgłowa siedmiobiegowa przekładnia S tronic. Można wyposażyć w nią Audi Q2 ze wszystkimi silnikami. W przypadku najmocniejszych jednostek TDI i silnika TFSI 2.0, wykorzystuje się najnowszą dwusprzęgłową skrzynię biegów wyposażoną w nowy rodzaj dopływu oleju i oferującą mniejsze tarcie.

Progresywny układ kierowniczy

Progresywny układ kierowniczy jest standardem dla wszystkich wersji. Zmienia on przełożenie kinematyczne kierownicy w zależności od charakteru obrotu kierownicą; stosunek ten jest bardziej bezpośredni przy znacznym obracaniu.

System regulacji dynamiki jazdy Audi drive select

Opcjonalny system regulacji dynamiki jazdy Audi drive select daje kierowcy możliwość wyboru między czterema trybami: automatycznym, komfortowym, dynamicznym i wydajnym. W przypadku wyposażenia w radio MMI, dostępny jest także jest tryb indywidualny. System Audi drive select wpływa na systemy samochodu, np. zmienia parametry kierownicy i skrzyni biegów oraz opcjonalnego zawieszenia z adaptacyjną kontrolą tłumienia. Model Q2 jest również dobrze przystosowany do warunków terenowych dzięki trybowi ESC Offroad oraz dlatego, że odległość jego podwozia od powierzchni ziemi wynosi 20 cm (7,9 cali).

Zużycie paliwa

Samochód nie jest jeszcze dostępny w sprzedaży. Nie posiada jeszcze świadectwa zgodności i z tego względu nie podlega Dyrektywie 1999/94/WE.

Grupa Krotoski-Cichy Warszawa