Nowe Audi A5 i S5 Coupé.

Już na pierwszy rzut oka widać, że nowe Audi A5 Coupé jest teraz jeszcze bardziej nowoczesny i wyrafinowany. Jednocześnie nie traci nic ze swojego oryginalnego sportowego charakteru i elegancji. Najlepszym przykładem są wytłoczenia na masce, na wysokości nadkoli. Do tego głęboka, precyzyjnie prowadzona linia boczna, z wydatnymi krągłościami nadkoli, które dzięki temu są bardzo efektownie wyeksponowane. Dzięki temu już sam wygląd sugeruje, że auto posiada napęd quattro.

Wygląd zewnętrzny
Doskonała równowaga proporcji. Wydłużona sylwetka wraz krótkimi częściami nadwozia, wystającymi z przodu i z tyłu poza szeroki rozstaw osi. To elementy podkreślające sportowy charakter nowego A5 Coupé. W porównaniu do poprzedniej edycji, atrakcyjnie rzeźbiona jednolita rama osłony chłodnicy jest bardziej płaska i znacznie szersza.
Silniki
Nowe Audi A5 Coupé będzie dostępne w Polsce z pięcioma różnymi silnikami: dwoma TFSI i trzema TDI. Ich moc została istotnie zwiększona i wynosi obecnie pomiędzy 140 kW (190 KM) a 210 kW (286 KM). W porównaniu do poprzedniej edycji, oferują one o 17% większe osiągi, a jednocześnie spalają o 22% mniej paliwa. Wszystkie silniki łączą wysoką sprawność ze sportową mocą i płynną pracą. Dotyczy to szczególnie dwóch silników sześciocylindrowych 3.0 TDI.
Napęd
Nowe Audi A5 Coupé posiada napęd dostosowany do wariantu silnika. Ręczna skrzynia sześciobiegowa i siedmiobiegowa skrzynia S tronic montowane są w zestawie z silnikami czterocylindrowymi i silnikiem 3.0 TDI o mocy 160 kW (218 KM), z napędem na przednią oś lub cztery koła. Ośmiobiegowa skrzynia tiptronic zarezerwowana jest dla diesla o mocy 210 kW (286 KM) i silnika S5. Obie te jednostki są standardowo wyposażone w napęd na cztery koła quattro. Audi oferuje także opcjonalny sportowy dyferencjał tylny, zwiększający jeszcze bardziej dynamikę i precyzję jazdy. Dostępne jest także nowe quattro z technologią ultra. Można je połączyć z czterocylindrowymi silnikami TFSI i TDI z przekładnią ręczną. Zoptymalizowany pod względem sprawności napęd nie wykazuje żadnych widocznych różnic w stosunku do układów stałych. Trakcja i dynamika jazdy są porównywalne.
Wyposażenie
A5 Coupé jest teraz po raz pierwszy dostępny z opcjonalnym wirtualnym kokpitem Audi, z 12,3-calowym wyświetlaczem TFT o rozdzielczości 1440 x 540 pikseli. W połączeniu z nawigacją MMI Navigation plus oraz 8,3-calowym monitorem na konsoli centralnej, jest on informacyjnym sercem samochodu. Dla wszystkich fanów Hi-Fi, jako opcja dostępny jest system dźwiękowy Bang & Olufsen z innowacyjną technologią dźwięku 3D.