Silniki Audi A5 Cabriolet

Z mocy rodzi się pasja

Z silnikami dostępnymi w ofercie Audi A5 Cabriolet szybko pokonamy codzienne szlaki i odkryjemy nieznane. Każda z nich charakteryzuje się nie tylko wysokim momentem obrotowym i dużymi rezerwami mocy, ich ogromną zaletą jest także wysoka kultura pracy i wydajność.

Silniki TDIR Audi A5 Cabriolet

Co drugi sprzedawany obecnie model Audi jest wyposażony w silnik wysokoprężny. To, co dziś jest oczywiste, jeszcze przed 20 laty wzbudzało sensację. Koncern Audi zrewolucjonizował rynek motoryzacji wprowadzając do oferty pierwszy silnik TDI o pojemności 2,5 litra. Nowoczesne technologie, jak Common Rail, dodatkowo udoskonaliły silniki TDI. Dzięki wtryskiwaczom piezoelektrycznym proces rozproszenia cząstek paliwa w komorze spalania przebiega jeszcze precyzyjniej. W rezultacie, od wprowadzenia pierwszego silnika TDI, wzrosła oszczędność jednostek diesla przy jednoczesnym zwiększeniu mocy efektywnej. Przetestowanie napędu diesla w sporcie wyścigowym było więc tylko kwestią czasu. Już pierwsze próby przyniosły spektakularny sukces. W 2006 roku Audi R10 TDI jako pierwszy samochód wyścigowy z silnikiem wysokoprężnym triumfowało w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, powtarzając ten sukces jeszcze wielokrotnie, po raz ostatni w 2011 roku.

Audi A5 Cabriolet jest dostępne z pełnymi mocy silnikami TDI wykorzystującymi inteligentną technologię Common Rail i seryjnie montowanym systemem Start-Stop. A5 Cabriolet z silnikiem 2.0 TDI o mocy 130 kW (177 KM) z 6-biegową manualną skrzynią biegów emituje średnio 122 g CO2/100 km i dostępne jest również z komfortową przekładnią multitronic. Nowością w gamie silników jest najbardziej wydajna obecnie jednostka 3.0 TDI o mocy 150 kW (204 KM). Najmocniejszą jednostką napędową jest silnik 3,0 TDI o mocy 180 kW (245 KM) z S tronic, jeden z najbardziej efektywnych silników 6-cylindrowych na świecie. Maksymalny moment obrotowy wartości 500 Nm pozwala na przyspieszenie A5 Cabriolet od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 6,3 sekundy.

Wartości zużycia paliwa i emisji:
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,9-5,9 l/100 km
Emisja CO2 w cyklu mieszanym: 127-154 g/km

Grupa Krotoski-Cichy Warszawa